DDL - UMR 5596
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France  Anglais  Last update : 16/04/2018     

Jennifer KRZONOWSKI

EEG engineer
I.E., CNRS
PhD Student

 04 72 72 64 65 / 06 21 15 12 98

jennifer.krzonowski@cnrs.fr

Teams : DENDY 


  Training and professional background
  Teaching
  Main publications and conferences

The goal of my phD is to examine the effect of different trainings on the acquisition of English phonological contrasts by French learners. Trainings in perception but also in production will be proposed and their effects will be evaluated with behavioural and electrophysiological tasks.


TRAINING AND PROFESSIONAL BACKGROUND


 

2014-2017: PhD - Neuroscience and Cognition. Université Lumière Lyon 2
Title : Acquisition of the phonology of English as L2 by French learners: perceptual training and event-related potentials
Supervisors : François Pellegrino (Laboratoire Dynamique du Langage - UMR 5596 - Université Lyon 2) and Emmanuel Ferragne (CLILLAC-ARP - EA 3967 - Université Paris 7).

 

2013-2015: Research engineer. Laboratoire Dynamique du Langage

 

2012-2013: Research assistant. ANR Project Coregraphy - Université Paris Diderot - Paris 7.

 

2011-2012: MASTER 2 Research - Cognitive psychology. Université Lumière Lyon 2.

 

2010-2011: MASTER 2 Cognitive psychology and Neuropsychology. Université Lumière Lyon 2.

 

TEACHING


 

2014-2015 : Psychology Institute - Université Lumière Lyon 2

  • Cognitive sciences Semester 3 - Cognitive psychology

  •  

    ECOLE DE PSYCHOLOGUES PRATICIENS - LYON

    Méthodologie statistique - 1ère année (depuis 2013), 2ème année (depuis 2015)

     

    Since 2015: École de Psychologues Praticiens - Lyon

  • Second Year - Statistics applied to psychology

  •  

    2014-2015 : Psychology Institute - Université Lumière Lyon 2

  • Cognitive sciences Semesters 1 and 3 - Cognitive psychology
  • Psychology Semester 6 - Cognitive Neuroscience

  •  

    Since 2013: École de Psychologues Praticiens - Lyon

  • First Year - Statistics applied to psychology

  •  

    2013-2014: Psychology Institute - Université Lumière Lyon 2

  • Cognitive Sciences Semester 3 - Cognitive psychology
  • Psychology Semester 4 - Statistics applied to psychology

  •  

    2012-2013: Psychology Institute - Université Lumière Lyon 2

  • Psychology Semester 6 - Cognitive neuroscience
  • Cognitive Sciences Semesters 1 and 3 - Cognitive psychology
  • Psychology Semester 4 - Statistics applied to psychology
  • Psychology Semester 2 - Methodology

  •  

    2011-2012 : Psychology Institute - Université Lumière Lyon 2

  • Psychology Semester 4 - Statistics in psychology

  •  

    UNIVERSITE LUMIERE LYON 2 – INSTITUT DE PSYCHOLOGIE
    Licence de Sciences Cognitive

    TD de psychologie cognitive – Semestre 1 (2012-2014) et semestre 3 (2012-2015)

    Licence de Psychologie
    TD de Neuroscience cognitive – Semestre 6 (2012-2015)
    TD de Statistiques appliquées à la psychologie – Semestre 4 (2011-2013)
    TD de Méthodologie disciplinaire – Semestre 2 (2012)

     

    AUTRES ACTIVITÉS AU LABORATOIRE

    • Accueil des nouveaux arrivants
    • Correspondant CLAS
    • Organisation stage de sensibilisation à la recherche orthophonie
    • Membre des comités d'organisation des colloques internationaux ELA 2012, INTERSPEECH 2013 et IASCL 2017
    • Participation aux activités de vulgarisation scientifique

    OUTILS

      PRAAT
    • Réalisation des scripts pour le traitement automatisé de stimuli sonores.
      Annotation de fichiers sons
      Mesures de paramètres acoustiques
      Réalisation de stimuli expérimentaux
      PRESENTATION SOFTWARE
    • Programmation d'expériences comportementales
      Identification
      Discrimination

    • Programmation d'expériences en EEG
      Paradigme Oddball
      Paradigme GoNogo
      Paradigme de paires de clics
      Paradigmes de détection d'erreurs syntaxiques avec et sans amorçage musical
      R
    • Réalisation de scripts pour l'organisation des données brutes en data frame.
      EEGLAB/ERPLAB
    • Analyse de potentiels évoqués liés au traitement du langage.

    MAIN PUBLICATIONS AND CONFERENCES
    SHOW LONG VERSION / SHORT VERSION


    PhDs and master thesis
     

    Krzonowski, J., 2012, "L'effet d'aimant perceptif : Étude comportementale et électroencéphalographique.", Mémoire de M2, Institut de Psychologie, Université Lumière Lyon 2, Lyon  (pdf)


     

    Krzonowski, J. & Garnier, M., 2011, "Test de l'Hypothèse de la Phonémicité Gradiente en anglais d'Écosse: Étude en électroencéphalographie.", Mémoire de M1, Institut de Psychologie, Université Lumière Lyon 2, Lyon  (pdf)


    Conferences with proceedings
     

    Krzonowski, J., Ferragne, E. & Pellegrino, F., 2016, "Perception et production de voyelles de l’anglais par des apprenants francophones : effet d’entraînements en perception et en production", actes de Journées d'Etudes sur la Parole, Paris, 4-8 juillet (résumé)  (abstract)


     

    Pélissier, M., Krzonowski, J. & Ferragne, E., 2016, "Effect of saliency and L1-L2 similarity on the processing of English past tense by French learners: an ERP study", proc. of 7th ISEL Conference on Experimental Linguistics, St Pétersbourg, 1-2 juillet (abstract) (poster)  (abstract)


     

    Pélissier, M., Krzonowski, J. & Ferragne, E., 2016, "Effect of implicit training on the processing of morphosyntactic violations by French learners of English: an ERP and behavioural study", proc. of 6th Implicit Learning Seminar, Lancaster, 23-25 juin (abstract) (poster)


     

    Pélissier, M., Krzonowski, J. & Ferragne, E., 2016, "Effect of Implicit and Explicit Training on the Processing of Morphosyntax in an L2: an ERP study", proc. of Bilingualism Forum, Chicago, 20-21 octobre (abstract)


     

    Krzonowski, J., Ferragne, E. & Pellegrino, F., 2015, "Effects of perception and production trainings on the production of English vowels by French native learners", proc. of 6th ISEL Conference on Experimental Linguistics, Athens, Greece, 26-27 juin, Botinis, A. (ed)  (pdf)


    Conference presentations
     

    Pélissier, M., Krzonowski, J. & Ferragne, E., 2016, "Does better explicit knowledge of a morphosyntactic structure guarantee more native-like electrophysiological processing? An ERP study with French learners of English", Colloque Connaissances et Usages en Langue Seconde (COULS), Nantes, 29 juin - 1er juillet


     

    Boulenger, V., Frouin, C., Krzonowski, J., Bedoin, N., Guiraud, H., Ailhaud, E. & Martel, M., 2014, "Atelier Langage et cerveau: Comment ça marche?", Semaine du Cerveau, Médiathèque du Bachut, Lyon, France, 12 mars 2014 (poster)


     

    Bedoin, N., Krzonowski, J. & Ferragne, E., 2013, "Inhibition de réponse en audition et traits phonologiques : étude en potentiels évoqués", 55ème Congrès de la Société Française de Psychologie, Lyon, 11-13 septembre (poster)


     

    Bedoin, N., Boulenger, V., Krzonowski, J. & Fressard, C., 2013, "Dyslexie et Dysphasie", La Fête de la Science, Privas, 11-12-13 octobre 2013 (poster)


     

    Boulenger, V., Krzonowski, J., Bedoin, N. & Fressard, C., 2013, "Langage et cerveau : Comment ça marche ?", La Fête de la Science, Privas, France, 10-12 octobre 2013 (poster)




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