DDL - UMR 5596
ISH - Bat C
14 avenue Berthelot
69007 Lyon
Tél : 04 72 72 64 12
Fax : 04 72 72 65 90
Contact

Development Neurocognition Disorders

Publications

 You are here : Home /  Research /  DENDY /  Publications

Team webmaster : Sophie KERN, Alice Catherine ROY

A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  R  S  T  V  W  Y  Z  << 10/23 >>
Author Title Year

J


 

Jacquet, P., Roy, A., Chambon, V., Borghi, A., Salemme, R., Farnè, A. & Reilly, K., 2016, "Changing ideas about others' intentions: updating prior expectations tunes activity in the human motor system", Scientific Reports, 31:6, pp. doi: 10.1038/srep26995.


 

Jacquier, C., Naudin, O., Roisin, A., Hoen, M., Meunier, F., 2009, "Évaluation psychosociale de l’impact de la dyslexie à l’âge adulte.", actes de Colloque Neurosciences, Éducation, et Francophonie (NEF), École Normale Supérieure de Lyon, France., 24-26 mars (résumé)


 

Jacquier, C., Takegata, R., Pakarinen, S., Kujala, T., Näätänen, R., 2009, "Hemispheric interactions during the pre-attentive change detection of different acoustic features in speech and non-speech sounds", proc. of 5th International Conference on Mismatch Negativity and its Clinical and Scientific Applications, Budapest, Hungary, April 4-7, pp. 52 (abstract) (poster)  (abstract)


 

Jacquier, C., 2008, "Etude d'indices acoustiques dans le traitement temporel de la parole chez des adultes normo-lecteurs et des adultes dyslexiques.", Thèse, Institut de Psychologie, Université Lumière Lyon 2 - Université de Lyon, Lyon, France, 336 p.  (thesis)


 

Jacquier, C., Meunier, F., 2008, "Traitement temporel des traits de voisement et de lieu d’articulation : étude comparative dyslexiques / normo-lecteurs adultes", proc. of XXVIIèmes Journées d’Étude de la Parole (JEP), Avignon, France, June 9-13 (poster)  (pdf)


 

Jacquier, C., Meunier, F., 2007, "Perception de signaux de parole naturelle lors d’une compression temporelle d’indices acoustiques", actes de Journées fondatrices Perception Sonore, Lyon, France, January 18-19, pp. 16 (résumé)  (poster)


 

Jacquier, C., Meunier, F., 2007, "Temporal Modified Speech Perception in Dyslexia", proc. of XVth Conference of the European Society for Cognitive Psychology (ESCOP), Marseille, France, August 29th –September 1st, pp. 78 (abstract) (poster)  (poster)


 

Jacquier, C., Meunier, F., 2007, "Temporal Modified Speech Perception in Dyslexia", proc. of The second European Cognitive Science Conference (EuroCogSci), Delphes, Grèce, May 23-27, pp. 866-871 (poster)  (pdf)


 

Jacquier, C., Meunier, F., 2006, "Corrélats auditifs et cognitifs à la capacité de restauration de la parole accélérée", actes de XXVIth Journées d’Etude de la Parole (JEP 2006), Dinard, France, 12-16 juin, pp. 445-448. (poster)  (pdf)


 

Jacquier, C., Hoen, M., Meunier, F., 2006, "Identification of the electrophysiological correlates of on-line degraded speech restoration.", proc. of 4th International Workshop on Mismatch Negativity and its Clinical and Scientific Applications, Cambridge, Grande-Bretagne, 22-26 avril (abstract) (poster)  (poster)


 

Jacquier, C., Meunier, F., 2006, "Variabilité des capacités de restauration de la parole accélérée chez des sujets sans trouble du langage : Corrélats auditifs et cognitifs. ", actes de 3ème Journées des Jeunes Chercheurs en Audition, Acoustique musicale et Signal audio, Lyon, France, 18-20 octobre. (résumé) (poster)


 

Jacquier, C., Meunier, F., 2006, "Would Auditory or Phonological capacities correlate with the time-compressed speech cognitive restoration abilities?", proc. of 5th International Conference on the Mental Lexicon, Montreal, Quebec, Canada, 11-13 octobre (abstract) (poster)  (poster)


 

Jacquier, C., Meunier, F., 2005, "Compression temporelle d’indices acoustiques : Effets sur l’intelligibilité de la parole naturelle chez des sujets normo-entendants", actes de Journées du Cercle de Neuro-audio Acoustique (CNA2), Reims, 27-28 mai 2005 (résumé)  (talk)


 

Jacquier, C., Meunier, F., 2005, "Effets de dégradations temporelles d’indices acoustiques sur la perception de la parole", actes de 2èmes Journées des Jeunes Chercheurs en Audition, Acoustique musicale et Signal audio (JJCAAS 2005), Marseille, 9-11 mars 2005 (résumé) (poster)


 

Jacquier, C., Rouibah, A., Hoen, M., 2005, "ERP Evidence for an Interaction between Phonological and Semantic Processes in Masked Priming Tasks", proc. of Proceedings of the XXVIIth Annual Meeting of the Cognitive Science Society (CogSci2005), Stresa, Italie, 21-23 juillet 2005, Bara, B., Barsalou, L. & Bucciarelli, M. (eds), pp. 1030-1035 (poster)  (pdf)


 

Jacquier, C., Meunier, F., 2005, "Perception of time-compressed rapid acoustic cues in French CV syllables", proc. of 9th European Conference on Speech Communication and Technology (Eurospeech-Interspeech 2005), Lisbonne, Portugal, 4-8 septembre (eds), pp. 1761-1764 (poster)  (pdf)


 

Jacquier, C., Meunier, F., 2005, "Relative roles of time-compressed formant transition and voice onset time on non words intelligibility", proc. of XIVth Conference of the European Society for Cognitive Psychology (ESCOP 2005), Leiden, the Netherlands, 31 août - 3 septembre 2005 (eds), pp. 23 (abstract)  (talk)


 

Jisa, H., Ailhaud, E., Chenu, F., Mazur-Palandre, A., 2016, "L’influence de la langue écrite au cours du développement langagier tardif", proc. of Actes de Congrès Mondial de Linguistique Française – CMLF 2016, Tours, 4-8 Juillet, Neveu, F. & Bergounioux, G., Coté, M.H., Fournier, L., Hriba, S. (eds), Paris: Institut de Linguistique Française, pp. 1-20 (abstract)


 

Jisa, H., 2014, "Children’s development of written discourse", in Encyclopedia of language development, Brooks, P., Kempe, V. (eds), Thousand Oaks, Sage, pp. 682-685


 

Jisa, H., Chenu, F., Fekete, G., Omar, H., 2010, "Promoting patients in narrative discourse : A developmental perspective.", in Language Acquisition across Linguistic and Cognitive Systems. , Kail, M., Hickmann, M. (eds), Amsterdam/Philadelphia, John Benjamins Publishing Company, pp. 161-177  (pdf)


 

Jisa, H., Tolchinsky, L., 2009, "Developing a depersonalised discourse stance in typologically different languages: Written expository texts", Written Language and Literacy, 12, pp. 1-25  (pdf)


 

Jisa, H., Chenu, F., Fekete, G., Omar, H., Saidi, D., 2008, "Promouvoir les patients dans le discours narratif : Une perspective développementale.", in Apprentissage des langues premières et secondes. , Kail, M., Fayol, M., Hickmann, M. (eds), Paris , CNRS Éditions, pp. 179-197.  (pdf)


 

Jisa, H., Mazur, A., 2006, "L'expression de la causalité : une étude développementale", proc. of Journée d'étude : Des savoirs savants aux savoirs enseignés, Université Paris X, Nanterre, 29 Mars 2006 (eds), Presses universitaires de Namur, pp. 33-60, Collection Diptyque


 

Jisa, H., 2005b, "Developing alternatives for indicating discourse stance", in Perspectives on language and language development: essays in honor of Ruth A. Berman, Ravid, D., Shyldkort, H. (eds), Dordrecht, Kluwer Academic Publishers, pp. 357-374  (pdf)


 

Jisa, H., Viguié, A., 2005, "Developmental perspectives on the role of French 'on' in written and spoken expository texts", Journal of Pragmatics, 37, pp. 125-142  (pdf)


 

Jisa, H., 2005, "La langue façonne-t-elle le monde ?", in Aux origines du langage et des langues, Hombert, J.M. (eds), Paris, Fayard, pp. 257-269  (pdf)


 

Jisa, H., 2004, "Augmenter la cohésion dans des textes narratifs : une étude développmentale du maintien et la réintroduction des sujets grammaticaux", CALAP (Cahiers d'Acquisition du Langage et Pathologie), 24, pp. 33-56


 

Jisa, H., 2004, "Growing into academic French", in Later Language Development: Typological and Psycholinguistic Perspectives, TiLAR3 , Berman, R. (eds), Trends in language acquisition research (TiLAR), Amsterdam, John Benjamins, pp. 135-161  (pdf)


 

Jisa, H., 2004, "Growing into academic French", Later Language Development: Typological and psycholinguistic Perspectives. TILAR, 3, pp. 135-162  (pdf)


 

Jisa, H., 2003, "Comment l'acquisition du langage nous renseigne sur l'homme", Terrain, 40, pp. 115-132  (pdf)


 

Jisa, H., Strömqvist, S., 2002b, "Pragmatique et acquisition tardives chez l'enfant : langage oral et langage écrit", in La pragmatique : raisonnement, développement de l'enfant et pathologies, Bernicot, J., Trognon, A., Guidetti, M., Musiol, M. (eds), Nancy, Presses Universitaires de Nancy, pp. 257-265  (Pdf)


 

Jisa, H., Reilly, J., Verhoeven, L., Baruch, E., Rosado, E., 2002a, "Passive voice constructions in written texts: a cross-linguistic developmental study", in Written language and literacy, berman, R., Verhoeven, L. (eds), John Benjamins publishing compagny  (pdf)


 

Jisa, H., Reilly, J., Verhoeven, L., Baruch, E., Rosado, E., 2002, "Cross-linguistic perspectives on the use of passive constructions in written texts", Written Language and Literacy, 5, pp. 163-181  (pdf)


 

Jisa, H., 2000c, "Increasing cohesion in narratives: a developmental study of maintaining and reintroducing subjects in French", Linguistics, 38, pp. 591-620  (pdf)


 

Jisa, H., 2000b, "Language mixing in the weak language: Evidence from two children", Journal of Pragmatics, 32, pp. 1363-1386  (Pdf)


 

Jisa, H., 2000, "Increasing cohesion in narratives: a developmental study of maintaining and reintroducing subjects in French", Linguistics, 38:3, pp. 591-620


 

Jisa, H., 2000, "increasing cohesion in narratives: a developmental study of maintaining and reintroducing subjects in French.", Linguistics, 38, pp. 591-620  (pdf)


 

Jisa, H., 1999b, "Some dynamics of bilingual language development", proc. of 8ème Colloque EUROSLA, Paris, 1999 (eds), AILE, 1 (The bilingual person)/2, pp. 7-32  (pdf)


 

Jisa, H., 1999, "Some dynamics of bilingual language development, Actes du 8ème Colloque EUROSLA", AILE, 1, pp. 7-32  (pdf)


 

Jisa, H., 1998a, "La langue faible (l'anglais) chez un enfant bilingue anglais-français", LINX, 38, pp. 81-99  (Pdf)


 

Jisa, H., 1998, "La langue faible (l'anglais) chez un enfant bilingue anglais-français.", LINX, 38, pp. 81-99


 

Jisa, H., Kern, S., 1998, "Relative clauses in French children's narrative texts", Journal of Child Language, 25, pp. 623-652  (pdf)


 

Jisa, H., 1997, "L'interaction adulte-enfant et le développement de la langue faible", CALAP, 15, pp. 73-98


 

Jisa, H., 1995b, "L’utilisation du morphème BE en anglais langue faible", AILE, 6  (Pdf)


 

Jisa, H., Richaud, F., 1994a, "Quelques sources de variation chez les enfants", AILE, 4, pp. 7-51  (Pdf)


 

Jisa, H., 1994, "Présentation du numéro spécial", AILE, 4, pp. 3-5


 

Jisa, H., 1993, "La variation individuelle dans l'acquisition d'une langue seconde", TRANEL, 19, pp. 43-60


 

Jisa, H., Mariotte, D., 1991a, "Co-construction dans l'interaction enfant-enfant", proc. of Congrès des savoirs-faire communicationnels : analyse des interactions, Aix-En-Provence, septembre 1991 (eds)  (Pdf)


 

Jisa, H., 1991, "Genèse de la négociation interpersonnelle des conflits: point de vue pragmatique", Cahiers critiques de thérapie familiale et de pratiques de réseaux, 36, pp. 171-186  (pdf)


 

Jisa, H., 1991, "Les reformulations d'un bilingue dans sa langue non dominante : Observation de la zone proximale du développement", actes de "Interactions en langue étrangère" Groupe de Recherche sur l'Acquisition des Langues, Aix-En-Provence, 1991, Russier, C., Stoffel, H., Véronique, D. (eds), Presses Universitaires d'Aix-en-Provence, pp. 179-191 (poster)  (pdf)


 

Jisa, H., Mariotte, D., 1990b, "L'explication dans l'interaction enfant-enfant: con-construction de la cognition sociale", proc. of le jeune enfant et l'explication Actes du colloque international, Paris, 1990 (eds)


 

Jisa, H., Marriotte, D., 1990, "L'explication dans l'interaction enfant-enfant: Co-construction de la cognition sociale.", Cahiers d'Acquisition et Pathologie du Langage (CALap), 7/8, pp. 225-239


 

Jisa, H., Cosnier, J., 1988, "Le développement de la fonction langagière", Cahier de l'audition, 12, pp. 27-31


 

Jisa, H., 1987a, "The process of language replacement", proc. of Minorisation linguistique et interaction, Neuchâtel, 1987 (eds), pp. 125-134


 

Jisa, H., Cosnier, J., 1987, "L'évolution de la fonction communicative", Pédiatrie, 42, pp. 509-517  (pdf)


 

Jisa, H., 1987, "Sentence connectors in French children's monologue performance", Journal of Pragmatics, 11, pp. 607-621


 

Jisa, H., 1984, "French preschoolers' use of et pis ('and then') ", First Language, 5  (pdf)


<< 10/23 >>

ASLAN -  Université de Lyon -  CNRS -  Université Lumière Lyon 2 -  MSH-LSE -  IXXI -  DDL :  Contact |  Terms of use |