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K


 

Kandel, S., Peereman, R., Ghimenton, A. & Perret, C., 2019, "Letter coding affects movement production in word writing: An English-Italian cross-linguistic study", Reading and writing, 32, pp. 95–114


 

Kéïta, L., Bedoin, N., Burack, J., Lepore, F., 2014, "Switching between global and local levels: The level repetition effect and its hemispheric asymmetry", Frontiers in Psychology, 5:252, pp. [doi: 10.3389/fpsyg.2014.00252]


 

Kéïta, L., Bedoin, N., 2011, "Hemispheric asymmetries in hierarchical stimuli processing are modulated by stimulus categories", Laterality: Asymmetries of Body, Brain and Cognition, 16:3, pp. 333-355


 

Kéïta, L., Bedoin, N., 2010, "Catégorie des stimuli hiérarchisés et spécialisation hémisphérique", Sarrebruck, Editions Universitaires Européennes


 

Kéïta, L., Bedoin, N., Mérigot, A., Herbillon, V., 2005, "Global/local processing of letter-based and object-based hierarchical stimuli: A developmental and neuropsychological study", proc. of 14th Conference of the European Society for Cognitive Psychology, Leiden, Holland, 2005, September (abstract) (poster)


 

Kéïta, L., Bedoin, N., Herbillon, V., Lévy-Sebbag, H., Mérigot, A., 2005, "VIsual attention deficits and linguistic impairments in normal readers and dyslexic children", proc. of 17th European Academy of Childhood Disability Congress, Monaco, 2005, November (abstract) (poster)


 

Kéïta, L., Bedoin, N., 2003, "Effets de contexte et latéralisation hémisphérique des traitements visuels de stimuli hiérarchisés", actes de Colloque des Jeunes Chercheurs en Sciences Cognitives, Paris, France, 2003, pp. 97-103


 

Kéïta, L., Bedoin, N., 2003, "Hierarchical stimuli processing and domain specific effect", proc. of 13th Conference of the European Society for Cognitive Psychology (ESCOP 13), Granada, Spain, 2003, September (abstract) (poster)


 

Kern, S., 2022, "Evaluation du lexique chez l’enfant", . Langage et pratiques, 65, pp. 15-17


 

Kern, S., Fekete, G., 2019, "De l'évaluation à l'intervention ", in Le développement précoce du langage oral: théorie, clinique, pratique, Kern, S. (ed), De Boeck Supérieur, pp. 233-256


 

Kern, S., 2019, "Des premiers mots à la grammaire", in Le développement précoce du langage oral: théorie, clinique, pratique, Kern, S. (eds), De Boeck Supérieur, De Boeck Supérieur, pp. 85-104


 

Kern, S., Topouzkhanian, S., 2019, "Developmental language disorders in France", in The theory and practice of managing the child developmental language disorder across Europe and beyond, Law, J. (eds), Routledge, pp. 225-234


 

Kern, S., 2019, "Introduction", in Le développement précoce du langage oral : théorie, clinique, pratique, Kern, S. (eds), De Boeck Supérieur , pp. 7-12


 

Kern, S. (eds), 2019, "Le développement du langage chez l'enfant - Théorie, clinique, pratique", Deboeck Supérieur, 272 p.  (Couverture)


 

Kern, S., Valente, D., dos Santos, C., 2019, "Lexical development in French/Portuguese speaking-toddlers: vocabulary size and language dominance ", Journal of Monolingual and Bilingual Speech, 1:2


 

Kern, S., Guernalec Levy, G., 2019, "Quand les enfants des quartiers populaires manquent de mots", Cahiers du Développement Social Urbain, 70, pp. 16-17


 

Kern, S., dos Santos, C., 2018, "Invariance in variation: frequency and neighbourhood density as explanatory factors ", Trends in Language Acquisition Research, 22, pp. 183-200 (lien)


 

Kern, S., de Chaisemartin, C., Daviot, Q., Gurgand, M., Fekete, G., Mounier, V., 2018, "Le dispositif Parler Bambin: passé, présent et futur", in Prévention, Dépistage, éducation thérapeutique du patient, Topouzkhanian, S., Sabadell, V. (eds), Isbergues, Ortho Edition, pp. 249-273


 

Kern, S., 2018, "The interaction of phonetic/phonological development and input characteristics in early lexical development: longitudinal and crosslinguistic perspectives", Canadian Journal of Linguistics / Revue canadienne de linguistique, 63:4, pp. 481-492


 

Kern, S. (eds), 2018, "The interaction of phonetic/phonological development and input characteristics in early lexical development: longitudinal and crosslinguistic perspectives. ", 63(4), Canadian Journal of Linguistics, 206 p.


 

Kern, S., 2014, ""Parler bambin" quèsaco ?", EJE Journal, 48, pp. 36-38


 

Kern, S., Gayraud, F., Chenu, F., 2014, "Introduction: The role of input in early first language morphosyntactic development", LIA special issue, 1:5, pp. 1-18


 

Kern, S., Gayraud, F., Chenu, F., 2014, "Introduction: The role of input in early first language morphosyntactic development", in The role of input in early first language morphosyntactic development, Kern, S., Gayraud, F., Chenu, F. (eds), John Benjamins Publishing Company, pp. 1-18


 

Kern, S., 2014, "Parler, Faire Parler", Assistante maternelle magazine, 15


 

Kern, S., Gayraud, F., Chenu, F. (eds), 2014, "The role of input in early first morphosyntactic development", 5, John Benjamins Publishing Company, 136 p.


 

Kern, S., 2013, "De l’universel au spécifique dans l’acquisition de la langue maternelle : Une approche émergentiste de la diversité ", Habilitations à diriger des recherches , Sciences du langage, Université Lyon2, Lyon


 

Kern, S., Raffara, A., 2012, "Effet du type de support imagé sur la production du récit chez l'enfant. ", in Récits d'enfants: développement, genre, contexte, Delamotte, R., Akinci, M.A. (eds), Publications des universités de Rouen et du Havre, pp. 97-115


 

Kern, S., Chenu, F., Türkay, F., 2012, "Poids du contexte sur la répartition noms/verbes dans le langage adressé à l’enfant en français et en turc", proc. of CMLF2012, Lyon, 04 au 07 juillet (eds)


 

Kern, S., dos Santos, C., 2011, "Input et acquisition du lexique en français: rôle de la fréquence et de la densité de voisinage.", Travaux de didactique du français langue étrangère, numéro spécial :65-66, pp. 53-70  (Prefinal version)


 

Kern, S., Langue, J., Zesiger, P., Bovet, F., 2010, "Adaptations françaises des versions courtes des inventaires du développement communicatif de MacArthur-Bates", ANAE, 22:107-108


 

Kern, S., Chenu, F., 2010, "Contextes de production et LAE en français : caractéristiques pragmatiques et syntaxiques", proc. of Congrès Mondial de Linguistique Française 2010, Nouvelle-Orléans, USA, 12-15 juillet 2010 (eds)


 

Kern, S., Gayraud, G., 2010, "Inventaire Français du Développement Communicatif (IFDC)", Grenoble, La Cigale, 978-2-912457-91-2


 

Kern, S., 2010, "Les premiers mots du jeune enfant français: analyse quantitative et qualitative du vocabulaire réceptif et productif des deux premières années de vie", Rééducation orthophonique, 244:décembre, pp. 149-165


 

Kern, S., 2010, "Tendances préférentielles et spécificités dans le babillage : le cas du français ", actes de Xèmes Rencontres d’orthophonie, Paris, 9 et 10 décembre (eds), pp. 7-24


 

Kern, S., Davis, B., 2009, "Emergent complexity in early vocal acquisition: Cross-linguistic comparisons of canonical babbling", in Approaches to phonological complexity, Pellegrino, F., Marsico, E., Chitoran, I., Coupé, C. (eds), Berlin, Mouton de Gruyter, pp. 353-376


 

Kern, S., Davis, B., Zink, I., 2009, "From babbling to first words in four languages: Common trends, cross language and individual differences", in Becoming eloquent: Advances in the Emergence of language, human cognition and modern culture, Hombert, J.M., D'Errico, F. (eds), Amsterdam/Philadelphia, John Benjamins' Publishing Company., pp. 205-232


 

Kern, S., 2009, "Poupée contre voiture : différences filles-garçons dans le développement du langage ", PSYCHOmédia, 23:décembre2009/février 2010, pp. 33-37


 

Kern, S., Gayraud, F., Marsico, E. (eds), 2008, "Emergence of Linguistic Abilities", Cambridge Scholars Publishing, 217 p.  (pdf)


 

Kern, S., 2008, "Il était une fois le récit et son acquisition", Le Pédiatre, Tome XLIV:224, pp. 24-27


 

Kern, S., Gayraud, F., 2007, "French CDI "Words and sentences" to assess early vocabulary and morphosyntax of preterm and full-term two years old children", proc. of First European Network Meeting on the Communicative Development Inventories, Dubrovnik, Croatie, 24-28 mai 2006, Eriksson, M. (eds), University of Gävle, pp. 62-74


 

Kern, S., Gayraud, F., 2007, "Influence du sexe sur l’acquisition des premiers mots", proc. of Xe Symposium International de Communication sociale, Cuba, 22-26 janvier (eds), pp. 390-393


 

Kern, S., Gayraud, F., 2007, "Influence of preterm birth on early lexical and grammatical acquisitions in French", First Language, 27:2, pp. 159-173


 

Kern, S., 2007, "Le compte-rendu parental comme méthode d’évaluation du développement langagier précoce", Rééducation orthophonique, 231, pp. 139-153


 

Kern, S., 2007, "Lexicon development in French-speaking infants", First Language, 27 :3, pp. 227-250


 

Kern, S., 2004, "Développement du langage chez le jeune enfant: le compte-rendu parental comme outil d'évaluation", Les Cahiers de la SBLU (Société Belge des Logopèdes Universitaires), 17:Juillet-Aout, pp. 5-12  (pdf)


 

Kern, S., 2004, "Semantic distribution of French-speaking children's first words", proc. of ISAPL 2000, Caen, France, 28 juin au 1er juillet, Drevillon, J., Vivier, J., Salinas, A. (eds), Europia


 

Kern, S., Hilaire, G., 2003, "Development of communicative gestures in French Infants from 8 to 16 months", proc. of Gestures: Meaning and Use, Oporto, Portugal, 1-4 avril 2000 (eds), pp. 45-53  (pdf)


 

Kern, S., 2003, "Le compte-rendu parental au service de l'évaluation de la production lexicale des enfants français entre 16 et 30 mois langage en emergence", Glossa, 85, pp. 48-61  (pdf)


 

Kern, S., 2002, "Contexte et acquisition du langage : un cas de narration", French Language Studies, 12, pp. 189-209  (pdf)


 

Kern, S., Langue, J., 2002, "Développement de la compétence communicative chez le nourrisson", actes de 3ème Colloque Bilan neuropsychologique et démarches pédagogiques, Lyon, France, 13-14 juin 2002 (eds), pp. 170


 

Kern, S., 2001, "Le langage en emergence", Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 13, pp. 8-12  (pdf)


 

Kern, S., 2000, "Junction and Segmentation in French children's narratives", Psychology of Language and Communication, 4, pp. 47-63  (pdf)


 

Kern, S., 1997, "Comment les enfants jonglent avec les contraintes communicationnelles, discursives et linguistiques dans la production d'une narration", Presses Universitaires du Septentrion, ANRT, thèse à la carte , Sciences du Langage, Lyon, 445 p.  (pdf)


 

Kern, S., 1994, "Il était une fois un petit garçon, un chien et une grenouille: étude transversale du système de référence aux actants chez des francophones monolingues au cours d'une production narrative", actes de Premier colloque Jeunes Chercheurs en Sciences Cognitives, La motte d'aveillans, Septembre (eds) (résumé)


 

Kim-Dufor, D.H., Ferragne, E., Dufor, O., Astésano, C., Nespoulous, J.L., 2012, "A novel prosody assessment test: Findings in three cases of Landau–Kleffner syndrome", Journal of Neurolinguistics, 25:3, pp. 194-211


 

Kleisner, K., Leongómez, J., Pisanski, K., Fiala, V., Cornec, C., Groyecka-Bernard, A., Butovskaya, M., Reby, D., Sorokowski, P., Mbe Akoko, R., 2021, "Hear me Roar: Communicating strength through aggressive vocalisations in African bushland and urban communities", Philosophical Transactions of the Royal Society B, 0


 

Koenig, O., Segebarth, C., Baciu, M., Vernier, M.P., Bedoin, N., 1998, "Spécialisation hémisphérique fonctionnelle pour le traitement des relations spatiales catégorielles et coordonnées : études en IRM fonctionnelle", actes de Journées "Vision Rhône-Alpes" (JVRA 98), Grenoble, France, 1998, décember (eds) (résumé)


 

Kolinsky, R., Navas, A., Paula, F., Brito, N., Botecchia, L., Bouton, S., Serniclaes, W., 2021, "The impact of alphabetic literacy on the perception of speech sounds", Cognition, Special Issue in Honour of Jacques Mehler, Cognition’s founding editor, 213, pp. 104687 (DOI)


 

Kolinsky, R., Navas, A., Paula, F., Brito, N., Botecchia, L., Bouton, S., Serniclaes, W., 2021, "The impact of alphabetic literacy on the perception of speech sounds", Cognition, 213, pp. 104687


 

Kopecka, A., Chenu, F. (eds), 2013, "Numéro spécial issu de la Conférence Internationale AFLiCo IV - Espace", CogniTextes, vol. 9.


 

Kowal, M., Sorokowski, P., Pisanski, K., Valentova, J., Zumárraga-Espinosa, M., 2022, "Predictors of enhancing human physical attractiveness: Data from 93 countries", Evolution & Human Behavior, 43, pp. 455-474


 

Krifi, S., Bedoin, N., Herbillon, V., 2007, "Modèle d’organisation des connaissances sur les phonèmes : une explication des erreurs de lecture et d’écriture des enfants dyslexiques", actes de 3ème Journée Scientifique du Centre de Référence du CHU de Lyon pour les Troubles des Apprentissages de l’Enfant , Lyon (ENS Sciences), 12 octobre (eds) (résumé) (poster)


 

Krifi, S., Bedoin, N., Herbillon, V., 2005, "Phonetic criteria and printed syllables matching in normal readers and dyslexic children", proc. of 17th European Academy of Childhood Disability Congress, Monaco, 2005, November (eds) (abstract) (poster)


 

Krifi, S., Bedoin, N., 2005, "Rôle de trois catégories de traits phonétiques dans l'appariement de syllabes écrites : lecture normale et dyslexie développementale", actes de Colloque "Un Siècle de Phonétique Expérimentale : Histoire et Développement", Grenoble, France, 2005, February (eds) (résumé) (poster)


 

Krifi, S., Bedoin, N., Herbillon, V., 2005, "The hierarchy of phonetic features categories in printed syllable matching: Normal reading and developmental dyslexia", proc. of 14th Conference of the European Society for Cognitive Psychology (ESCOP 14), Leiden, Holland, 2005, September (eds) (abstract) (poster)


 

Krifi, S., Bedoin, N., Mérigot, A., 2003, "Effects of voicing similarity between consonants in printed stimuli, in normal and dyslexic children", Current Psychology Letters: Behaviour, Brain & Cognition, 10:1, pp. 1-7


 

Krifi, S., Bedoin, N., Herbillon, V., 2003, "Phonetic priming and backward masking in printed stimuli: A better understanding of normal reading and dyslexia", proc. of 13th Conference of the European Society for Cognitive Psychology (ESCOP 13), Granada, Spain, 2003, September (eds) (abstract)


 

Krifi, S., Mérigot, A., Bedoin, N., 2002, "Traitement de la ressemblance de voisement en lecture et dyslexie", actes de Journées "Trouble d'Apprentissage du Langage Oral et Ecrit", Aix-en-Provence, France, 2002, November (eds), Current Psychology Letters, 10, pp. 1-7 (poster)


 

Krifi-Papoz, S., 2009, "Anomalies de l'organisation fine des connaissances phonologiques : outils d'aide au diagnostic différentiel de la dyslexie", proc. of Colloque Neurosciences, Education, Francophonie (NEF), Lyon, 24-26 mars 2009 (eds)


 

Krifi-Papoz, S., Bedoin, N., Herbillon, V., 2009, "Organisation hiérarchique des catégories de traits phonétiques en lecture chez les enfants dyslexiques", actes de 4ème Journée du Centre de Référence Troubles des Apprentissages de Lyon, Lyon, 16 octobre 2009 (eds) (résumé) (poster)


 

Krüger, S., Noiray, A., 2022, "Adult and child listeners are sensitive to coarticulation dynamics: Insights from pupillometry and reaction times. ", proc. of Speech Motor Control, Groningen, 24-27. 08 (eds) (abstract) (poster)


 

Krzonowski, J., 2020, "Perception et production de monophtongues de l’anglais par des apprenants francophones : effets d’entraînements en perception et en production", Thèse, École Doctorale Neurosciences et Cognition (NSCo), Université Lumière Lyon2, 184, 184 p. (hal)


 

Krzonowski, J., Pellegrino, F., Ferragne, E., 2018, "Etude acoustique de la production de voyelles de l'anglais par des apprenants francophones", actes de Journées d'études de la parole, Aix-en-Provence, 4-8 juin (eds), pp. 523-531 (poster)  (article)


 

Krzonowski, J., Ferragne, E., Pellegrino, F., 2016, "Perception et production de voyelles de l’anglais par des apprenants francophones : effet d’entraînements en perception et en production", actes de Journées d'Etudes sur la Parole, Paris, 4-8 juillet (eds), pp. 491-499  (article)


 

Krzonowski, J., Ferragne, E., Pellegrino, F., 2015, "Effects of perception and production trainings on the production of English vowels by French native learners", proc. of 6th ISEL Conference on Experimental Linguistics, Athens, Greece, 26-27 juin, Botinis, A. (eds), pp. 37-40  (pdf)


 

Krzonowski, J., Ferragne, E., Boulenger, V., Bedoin, N., 2012, "L’effet d’aimant perceptif : réponses préliminaires au débat entre hypothèses acoustique et cognitive", actes de Journées d'Etude sur la Parole, Grenoble, 4-8 juin (eds) (poster)  (pdf)


 

Krzonowski, J., 2012, "L'effet d'aimant perceptif : Étude comportementale et électroencéphalographique.", Mémoire de M2, Institut de Psychologie, Université Lumière Lyon 2, Lyon  (pdf)


 

Krzonowski, J., Garnier, M., 2011, "Test de l'Hypothèse de la Phonémicité Gradiente en anglais d'Écosse: Étude en électroencéphalographie.", Mémoire de M1, Institut de Psychologie, Université Lumière Lyon 2  (pdf)


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