DDL - UMR 5596
ISH - Bat C
14 avenue Berthelot
69007 Lyon
Tél : 04 72 72 64 12
Fax : 04 72 72 65 90
Contact

Développement, Neurocognition, Dysfonctionnements

Publications

 Vous êtes ici : Accueil /  Recherche /  DENDY /  Publications

Webmaster de l'axe : Sophie KERN, Alice Catherine ROY

  *  A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  << 11/24 >>
Auteur Titre Année

I


 

Akinci, M.A. & Yagmur, K., 2011, "Identification ethnique et religieuse chez les migrants turcs en France: Perspective intergénérationnelle", Sociolinguistica, Yearbook of European Sociolinguistics, 25, pp. 126-146.


 

de Almeida, L., Ferré, S., Morin, É., Prévost, P. & dos Santos, C., Tuller, L., Zebib, R., 2017, "Identification of Bilingual Children with Specific Language Impairment in France", Linguistic Approaches to Bilingualism, 7:3/4, pp. 331-358 (lien)


 

Meyer, J., Meunier, F., Dentel, L., 2007, "Identification of Natural Whistled Vowels by Non-Whistlers", proc. of Interspeech 2007, Antwerpen, Belgium, August 2007


 

Meunier, F., Segui, J., 2003, "Identification of spoken prefixed word in French", in Morphological Structure in Language Processing, Baayen, H. & Schreuder, R. (eds), Berlin, Mouton de Gruyter, pp. 337-354


 

Jacquier, C., Hoen, M., Meunier, F., 2006, "Identification of the electrophysiological correlates of on-line degraded speech restoration.", proc. of 4th International Workshop on Mismatch Negativity and its Clinical and Scientific Applications, Cambridge, Grande-Bretagne, 22-26 avril (eds) (abstract) (poster)  (poster)


 

Ghimenton, A., Depau, G., 2016, "Ideologies and expressed attitudes in Internet: Comparing ethnic identities in two regional communities (Veneto and Sardinia)", in Vanishing languages in context. Ideological, attitudinal and social identity perspectives, Pütz, M., Mundt, N. (eds), Berne, Peter Lang, pp. 173-202


 

Kern, S., 2008, "Il était une fois le récit et son acquisition", Le Pédiatre, Tome XLIV:224, pp. 24-27


 

Kern, S., 1994, "Il était une fois un petit garçon, un chien et une grenouille: étude transversale du système de référence aux actants chez des francophones monolingues au cours d'une production narrative", actes de Premier colloque Jeunes Chercheurs en Sciences Cognitives, La motte d'aveillans, Septembre (eds) (résumé)


 

DiCanio, C., 2010, "Illustrations of the IPA: Itunyoso Trique", Journal of the International Phonetic Association, 40:2, pp. 227-238


 

Barkat, M., Meunier, F. (eds), 2002, "Imagerie Cérébrale et Langage. Actes des 1ère Journées d’Etudes Imagerie cérébrale et Langage."/1, Lyon, DDL, 40 p.


 

Lopez, C., Bedoin, N., Herbillon, V., Ostrowsky, K., Rousselle, C., 2007, "Impact des pointes inter-critiques latéralisées dans l'épilepsie de l'enfance (BECT) : déficits cognitifs et perturbations de la spécialisation hémisphérique", proc. of Journées de la Société de Neuropsychologie de Langue Française, Tours, mai 2007 (eds) (abstract) (poster)


 

Chenu, F., Jisa, H., 2005, "Impact du discours adressé à l'enfant sur l'acquisition des verbes en français", Lidil, 31, pp. 85-100  (pdf)


 

Borg, C., Bedoin, N., Peyron, R., Bogey, S., Laurent, B., Thomas-Antérion, C., 2013, "Impaired emotional processing in a patient with a left posterior insula-SII lesion", Neurocase, 19:6, pp. 592-603


 

Grataloup, C., Hoen, M., Collet, L., Veuillet, E., Pellegrino, F., Meunier, F., 2005, "Implication du système efférent olivo-cochléaire médian dans la compréhension de la parole dégradée", actes de Journées du Cercle de Neuro-audio Acoustique (CNA2) , St Thierry (Reims), 27 et 28 mai (eds) (résumé)  (résumé)


 

Borg, C., Bedoin, N., Bogey, S., Michael, G., Poujois, A., Laurent, B., Thomas-Antérion, C., 2012, "Implicit and explicit emotional processing in Parkinson’s disease", Journal of Clinical and Experimental Neuropsychology, 34:3, pp. 289-296


 

Bedoin, N., Thomas-Antérion, C., Dorey, J.M., Lebert, F., 2009, "Implicit sensitivity to disgust-inducing stimuli in self-neglect FTD patients", Cognitive and Behavioral Neurology, 22:4, pp. 236-241


 

Bedoin, N., Thomas-Antérion, C., Dorey, J.M., Lebert, F., 2009, "Implicit sensitivity to disgust-inducing stimuli in self-neglect FTD patients", Cognitive and Behavioral Neurology, 22:4, pp. 236-241


 

Badard, G., Labeye, E., Oker, A., Versace, R., 2005, "Importance of motor representations in emergence of knowledge", proc. of XIVth Conference of the European Society for Cognitive Psychology (ESCOP), Leiden : The Netherlands, 31 Août-3 Septembre (eds) (poster)


 

Labeye, E., Oker, A., Badard, G., Versace, R., 2008, "Importance of motor representations in emergence of knowledge", Acta Psychologica, 129-1:108-111


 

Marcastel, A., 2019, "Impulsivité et distractibilité chez les adultes TDAH : évaluation, potentiels évoqués et remédiation", Thèse, Ecole Doctorale NsCo, Université Lumière Lyon 2, Lyon, 337 p.


 

Jisa, H., 2000c, "Increasing cohesion in narratives: a developmental study of maintaining and reintroducing subjects in French", Linguistics, 38, pp. 591-620  (pdf)


 

Jisa, H., 2000, "Increasing cohesion in narratives: a developmental study of maintaining and reintroducing subjects in French", Linguistics, 38:3, pp. 591-620


 

Jisa, H., 2000, "increasing cohesion in narratives: a developmental study of maintaining and reintroducing subjects in French.", Linguistics, 38, pp. 591-620  (pdf)


 

De Chaisemartin, C., Combier, C., Daviot, Q., Gurgand, M., Kern, S., 2020, "Inégaux dès le berceau : des SMS pour améliorer les interactions langagières entre parents et enfants de familles défavorisées ? ", Note Institut des politiques publiques (IPP), 57:Octobre


 

Meunier, F., Marslen-Wilson, W., 1999, "Inflectional morphology in the French mental lexicon", proc. of The Eleventh Conference of the European Society for Cognitive Psychology, Ghent, Belgique, 1999, Vandierendonck, A., Brysbaert, M., Van Der Goten, K. (eds), Escop/Academia Press, pp. 188


 

Ailhaud, E., Jisa, H., 2015, "Influence de la continuité syntaxique et référentielle sur la dynamique d’écriture de textes", proc. of JéTou - Le(s) Discours en Sciences du Langage : unités et niveaux d'analyse, Toulouse, 28-29 mai (eds), pp. 69-78 (Lien)


 

Grataloup, C., Hoen, M., Pellegrino, F., Meunier, F., 2006, "Influence des paramètres psycholinguistiques du cocktail party sur la compréhension d'un signal de parole cible", actes de XXVIème Journées d’études sur la Parole, Dinard, 12-16 juin 2006 (eds), pp. 517-520 (poster)  (pdf)


 

Mahfoud, K., 2011, "Influence des stratégies explicatives de l'enseignant sur le développement du langage de l'enfant âgé de 5 ans", actes de ADYLOC 2011 : International Conférence in variation in first and second language acquisition : comparative perspectives, Paris, 7-9 Juin (eds) (poster)


 

Kern, S., Gayraud, F., 2007, "Influence du sexe sur l’acquisition des premiers mots", proc. of Xe Symposium International de Communication sociale, Cuba, 22-26 janvier (eds), pp. 390-393


 

Akinci, M.A., Jisa, H., Kern, S., 2001b, "Influence of L1 Turkish on L2 French narratives. ", in Narrative development in a multilingual context, 23, Verhoeven, L., Stömqvist, S. (eds), Amsterdam/Philadelphia, John Benjamins Publishing Compagny., pp. 189-208.  (Pdf)


 

Kern, S., Gayraud, F., 2007, "Influence of preterm birth on early lexical and grammatical acquisitions in French", First Language, 27:2, pp. 159-173


 

Tillmann, B., Bedoin, N., Przybylski, L., Herbillon, V., Krifi-Papoz, S., Léculier, L., Roch, D., Kotz, S., 2009, "Influence of rhythmic auditory stimulation on syntactic and syllabic processing in children with developmental language disorder", proc. of Workshop: entrainment and synchronization in music and speech, Université Libre de Bruxelles, 13-14 novembre 2009 (eds) (abstract)


 

Mazur Palandre, A., Fayol, M., Jisa, H., 2012, "Information Flow across Modalities and Text Types ", in Past, present, and future contributions of cognitive writing research to cognitive psychology, Berninger, V. (eds), Psychology Press/Taylor Francis Group, pp. 423-437


 

Marcastel, A., 2014, "Inhibition de réponse chez des adultes TDAH avant et après entraînement", Mémoire de Master 2, Institut de Psychologie, Université Lumière Lyon 2, Lyon


 

Marcastel, A., 2012, "Inhibition motrice de stimuli auditifs et visuels: effet des demandes de la tâche et de l’épilepsie de l’enfance.", Mémoire de M1, Institut de Psychologie, Université Lumière Lyon 2, Lyon


 

Kern, S., dos Santos, C., 2011, "Input et acquisition du lexique en français: rôle de la fréquence et de la densité de voisinage.", Travaux de didactique du français langue étrangère, numéro spécial :65-66, pp. 53-70  (Prefinal version)


 

Magrin-Chagnolleau, I., Barkat, M., Meunier, F., 2002, "Intelligibility of Reverse Speech in French: A Perceptual Study", proc. of ICSLP 2002, Denver, Colorado, Etats-Unis, 16-20 septembre 2002 (eds), pp. 1669-1672


 

Barkat, M., Meunier, F., Magrin-Chagnolleau, I., 2002, "Intelligibility of Time-Reversed Speech in French", proc. of Workshop on Temporal Integration in the Perception of Speech, Aix-en-Provence, France, 8-10 avril 2002 (eds)


 

Akinci, M.A., Yagmur, K., 2009, "Intergenerational identity reconstruction among Turkish speakers in France", proc. of Turks Abroad: The Symposium on Migration and Integration in its 50th Year, Hacettepe Üniversitesi, Centre de Recherche Stratégique (HÜSAM), Ankara, Turquie, 21-23 mai 2009, Caglar, A., Erdogan, M. (eds), Ankara : Orion Kitabevi, pp. 715-728


 

Dworczak, F., Bedoin, N., Krifi, S., 2008, "Internet et troubles d'apprentissage : les synergies et partenariats créés", in Construire une communauté éducative : le partenariat familles - associations - écoles - universités, Pithon, G., Asdih, S., Larivée, C. (eds), Perspectives en éducation et formation, Bruxelles, De Boeck


 

Boulenger, V., Hoen, M., Jacquier, C., Meunier, F., 2011, "Interplay between acoustic/phonetic and semantic processes during spoken sentence comprehension: an ERP study", Brain and Language, 116:2, pp. 51-63  (pdf)


 

Bouton, S., Chambon, V., Golestani, N., Formisano, E., Giraud, A.L., 2020, "Interpretability of statistical approaches in speech and language neuroscience", PsyArXiv, 10.31234/osf.io/8vwcs


 

Chenu, F., Pellegrino, F., Jisa, H., Fayol, M., 2014, "Interword and intraword pause threshold in the writing of texts by children and adolescents: a methodological approach", Frontiers in Psychology, 5:182, pp. [doi: 10.3389/fpsyg.2014.00182] (link)


 

Boulenger, V., Nazir, T., 2010, "Interwoven functionality of the brain's action and language systems", The Mental Lexicon (Special Issue 'Words and their Meaning: A deep delve from surface distribution into underlying neural representation' 5:2), 118, pp. 231-254  (pdf)


 

Bedoin, N., Dissard, P., 2001, "Intra-syllabic structure and sonority of consonants in printed stimuli: Differences between French and ENglish readers", proc. of 12th Conference of the European Society for Cognitive Psychology, Edinburgh, Scotland, 2001, September (eds) (abstract) (poster)


 

Kern, S., 2019, "Introduction", in Le développement précoce du langage oral : théorie, clinique, pratique, Kern, S. (eds), De Boeck Supérieur , pp. 7-12


 

Akinci, M.A., 1999, "Introduction des personnages principaux dans des récits d’enfants bilingues : universaux et spécificités linguistiques.", Psychologie et Culture, Revue Annuelle de Recherches et d’Études en Psychologie, 1:1 & 2, pp. 99-125.  (pdf)


 

Kern, S., Gayraud, F., Chenu, F., 2014, "Introduction: The role of input in early first language morphosyntactic development", LIA special issue, 1:5, pp. 1-18


 

Kern, S., Gayraud, F., Chenu, F., 2014, "Introduction: The role of input in early first language morphosyntactic development", in The role of input in early first language morphosyntactic development, Kern, S., Gayraud, F., Chenu, F. (eds), John Benjamins Publishing Company, pp. 1-18


 

Mazur Palandre, A., 2010, "Introduire et développer l’information : Une étude fonctionnaliste et développementale du français écrit et oral", proc. of Colloque international des jeunes chercheurs en Didactique des Langues et en Linguistique, Grenoble, France, 29 juin au 2 juillet 2010 (eds)


 

Mazur-Palandre, A., Jisa, H., 2012, "Introduire et développer l’information : une acquisition tardive ? ", Cognitique (cogitextes.revues.org/500), 7


 

Kern, S., dos Santos, C., 2018, "Invariance in variation: frequency and neighbourhood density as explanatory factors ", Trends in Language Acquisition Research, 22, pp. 183-200 (lien)


 

Kern, S., Gayraud, G., 2010, "Inventaire Français du Développement Communicatif (IFDC)", Grenoble, La Cigale, 978-2-912457-91-2


 

Rebernik, T., Jonkers, R., Noiray, A., Wieling, M., 2022, "Investigating feedback and feedforward control during vowel production by Dutch adult speakers: insights from auditory feedback perturbation tasks", proc. of Speech Motor Control, Groningen, 24-27. 08 (eds) (abstract) (poster)


<< 11/24 >>

ASLAN -  Université de Lyon -  CNRS -  Université Lumière Lyon 2 -  MSH-LSE -  IXXI -  DDL :  Contact |  Mentions légales |