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Développement, Neurocognition, Dysfonctionnements

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Rédactrice : Sophie KERN, Alice Catherine ROY

A paraître 
2024  23  22  21  20  19  18  17  16  15  14  13  12  11  10  09  08  07  06  05  04  03  02  01  00 
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Auteur Titre Année

2020


 

Ailhaud, E., 2020, "Les retours sur le texte, traces des processus rédactionnels", Linguistique de l'écrit, Varia


 

Bahmad, S., Miller, L., Pham, M., Moreau, R., Salemme, R., Koun, E. & Farnè, A., Roy, A., 2020, "Online proprioception feeds plasticity of arm representation following tool-use in healthy aging ", Scientific reports, 10:17275, pp.  doi: 10.1038/s41598-020-74455-5 (pdf)


 

Boulenger, V., Martel, M., Bouvet, C., Finos, L., Krzonowski, J., Farnè, A., Roy, A., 2020, "Feeling better: tactile verbs speed up tactile detection", Brain and Cognition, 142:105582 (online article)


 

Bouton, S., Delgado-Saa, J., Olasagasti, I., Giraud, A.L., 2020, "Audio-visual combination of syllables involves time- sensitive dynamics following from fusion failure", Scientific Report, https://doi.org/10.1101/771634


 

Bouton, S., Chambon, V., Golestani, N., Formisano, E., Giraud, A.L., 2020, "Interpretability of statistical approaches in speech and language neuroscience", PsyArXiv, 10.31234/osf.io/8vwcs


 

Canault, M., Yamaguchi, N., Paillereau, N., Krzonowski, J., Roy, J.P., Dos Santos, C., Kern, S., 2020, "Syllable duration changes during babbling: a longitudinal study of French infant productions", Journal of Child Language, 47:6, pp. 1207-1227


 

Canette, L.H., Fiveash, A., Krzonowski, J., Corneyllie, A., Lalitte, P., Thompson, D., Trainor, L., Bedoin, N., Tillmann, B., 2020, "Regular rhythmic primes boost P600 in grammatical error processing in dyslexic adults and matched controls ", Neuropsychologia, 138


 

Chenu, F., 2020, "Struggling Writers and Students with a Learning Disability in Writing: Similarities and Differences ", in Writing Instruction and Intervention for Struggling Writers : Multi-Tiered Systems of Support, Dunn, M. (ed), Cambridge Scholar Publishing, pp. 61-69


 

De Chaisemartin, C., Combier, C., Daviot, Q., Gurgand, M., Kern, S., 2020, "Inégaux dès le berceau : des SMS pour améliorer les interactions langagières entre parents et enfants de familles défavorisées ? ", Note Institut des politiques publiques (IPP), 57:Octobre


 

Decullier, E., Tourmente, B., Dessez, B., Guilhot, N., Witko, A., 2020, "Paramedical students’ perceptions of research: a survey", Current Medical Research & Opinion, 3 (Current Medical Research and Opinion)


 

Ghimenton, A., Riley, K., 2020, "A language socialization account of translinguistic mudes in two contexts", in Translinguistics: Negotiating Innovation and Ordinariness & Dovchin, S., Won Lee, J. (eds), London, Routledge Press, pp. 37-48


 

Ghimenton, A., 2020, "Socio-pragmatic and interactional benefits when growing up with a minority language in the input. A case-study conducted in Veneto (Italy). B", Babylonia, 3, pp. 8-13


 

Girod-Roux, M., Hueber, T., Fabre, D., Gerber, S., Canault, M., Bedoin, N., Acher, A., Beziaud, N., Truy, E., Badin, P., 2020, "Rehabilitation of speech disorders following glossectomy, based on ultrasound visual illustration and feedback", Clinical Linguistics and Phonetics, 34:9, pp. 826-843


 

Gobet, S., 2020, "Anaphores et langue des signent : comment les enfants signants racontent ", Cahiers pragmatiques, 72


 

Gobet, S., 2020, "Exemples de formes linguistiques privilégiées par les enfants sourds pour établir la fonction sujet en français écrit. ", in Langues moins diffusées et moins enseignées (MoDIMEs) : langues enseignées, langues des apprenants | Less widely used and less taught languages : language learners' L1s and languages taught as L2s , 14 & Kakoyianni-Dao, F., Monville-Burston, M., Papadima-Sophocleous, S., Valetopoulos, F. (eds), Peter Lang, pp. 157-172, 978-2-8076-1250-1


 

Gobet, S., 2020, "L’écrit Pi Sourd : illusion ou réalité? Le cas du mouvement référentiel dans des textes d’enfants sourds ", in Continuité référentielle ou le choix des mots, Dupuy, E., Millogo, V., Lay, M.H. (eds), PUR, pp. 165-184


 

Gobet, S., 2020, "La résilience, un facteur de vitalité pour les langues des signes ", Mémoire(s), identité(s), marginalité(s) dans le monde occidental contemporain , 23


 

Hincapié-Casas, A.S., Lajnef, T., Pascarella, A., Guiraud, H., Laaksonen, H., Bayle, D., Jerbi, K., Boulenger, V., 2020, "Neural oscillations track natural but not artificial fast speech: Novel insights from speech-brain coupling using MEG", bioRxiv, https://doi.org/10.1101/2020.10.20.344895  (bioRxiv)


 

Krzonowski, J., 2020, "Perception et production de monophtongues de l’anglais par des apprenants francophones : effets d’entraînements en perception et en production", Thèse, École Doctorale Neurosciences et Cognition (NSCo), Université Lumière Lyon2, 184, 184 p. (hal)


 

Lemarchand, L., Canault, M., MacLeod, A., Kern, S., 2020, "Les pratiques alimentaires au cours de la diversification alimentaire en France : le cas des textures", Enfance, 4, pp. 527-548


 

Martel, M., Fourneret, P., Finos, L., Schmitz, C., Roy, A., 2020, "Highs and lows in motor control development ", Journal of Motor Behavior, 52:4, pp. 404-417


 

Mazur-Palandre, A., Chenu, F., 2020, "Le processus de révision en production écrite de textes par des étudiants francophones dyslexiques", proc. of Congrès Mondial de Linguistique Française, Montpellier, 9-13 juillet 2020 (eds)


 

Pisanski, K., Sorkowski, P., 2020, "Human stress detection: Cortisol levels in stressed speakers predict voice-based judgments of stress", Perception, 50:1


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